A magyarok fele szívesen kínálja vendégeit chipsszel, egyharmaduk pedig baráti összejövetelekre is burgonyás ropogtatnivalót visz – derült ki a Chio kutatásából. A tavasz és a jó idő miatt több programot szervezünk, több időt töltünk barátainkkal, ilyenkor szívesebben fogyasztunk sós snackeket is.
Barátok közt
A hétvégi családi és baráti összejövetelek fontos kelléke a sós ropogtatnivaló, ezek közül is a legnépszerűbb választás a burgonyachips: a kutatás során az 1400 megkérdezett fogyasztó közel negyede hetente, közel harmada pedig havonta fogyasztja. A heti gyakoriságú chipsfogyasztás főleg a fiatalabb, 18 és 29 év közötti korosztályra jellemző. A kutatásból az is kiderül, hogy válaszadók nagyobb része mindenevő, azaz szívesen ropogtat a burgonyaszirmokon kívül magvakat, pereceket és puffasztott termékeket is. 17%-uk azonban kizárólag a mogyorófélékhez ragaszkodik.
Mikor ropogtatunk?
A magyarok fele leginkább tévénézés közben eszik chipset, így teremtve meg otthon is a valódi moziélményt. Akkor is szívesen veszünk chipset, ha vendégeket várunk, illetve akkor is, amikor mi magunk megyünk vendégségbe. Egy izgalmas társasozáshoz az emberek harmada választja a burgonyaszeleteket, de utazáshoz is szívesen viszünk magunkkal chipset. A ropogtatás évszakonként is változik. „Érdekes, hogy míg a mogyorófélék fogyasztása csak a téli időszakban ugrik meg, addig a burgonyachips az év során a november-december hónapok mellett nyáron is csúcsra tör. Igaz, míg mogyoróból egyes években akár másfélszeresére is nőhet télen az elfogyasztott mennyiség, a burgonyachips nyári és téli „csúcsfogyasztása” csak 15-20%-kal haladja meg szezonon kívülit.” – mondta el Szabó Gábor piackutató.
Hogyan táplálkozzunk egészségesen?
Avantgarde Public Relations