Változást szeretne az egészségügyben? Most a véleményével tehet érte!

0
624
Fotó: pixabay.com

Járt Ön vagy hozzátartozója kórházban, netán szakrendelőben az elmúlt egy évben? Mennyire volt elégedett az ellátással? Nekünk számít a véleménye! Ossza meg tapasztalatait akár név nélkül is a jobbulast.info honlapon! Néhány rövid kérdés megválaszolásával Ön is hozzájárulhat az egészségügyi ellátás jobbításához és fejlesztéséhez. Ráadásul véleménye a leendő pácienseknek is rendkívül hasznos információkkal szolgálhat.

A Jobbulást! Alapítvány azért jött létre, hogy kis lépések sorával kézzelfogható változást idézzen elő az egészségügyben. Az Alapítvány arra biztat mindenkit, aki segíteni szeretne, hogy látogasson el a jobbulast.info oldalra, és mondja el véleményét az egészségügyi ellátása során szerzett tapasztalatairól – ezt név nélkül vagy névvel is megteheti. A honlapon már 125 intézmény több mint 3000 nyilvános értékelése megtalálható.

Az Alapítvány egyaránt hisz a szemléletváltás és a szemléletformálás fontosságában. Az adatok begyűjtése, a visszacsatolás, majd a célirányos fejlesztés az értékalapú egészségügy kulcsa. Az Alapítvány egyik törekvése az is, hogy a páciensek visszajelzései alapján célzott fejlesztések valósuljanak meg. 

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy pontosan miként fog az Ön véleményétől fejlődni az ellátás? Mi változik attól, ha Ön megírja a tapasztalatait? A honlap egy lehetőség, hogy páciensként megossza véleményét az ellátásáról, illetve tájékozódjon az állami fenntartású kórházakról és szakrendelőkről. A Jobbulást! Alapítvány meggyőződése, hogy a pozitív vélemények motiválják a dolgozókat, a kritikák pedig rámutatnak egyes – addig esetleg szőnyeg alá söpört – kisebb-nagyobb problémákra. Így felszínre kerülhetnek a helyi szinten orvosolható gondok, továbbá olyanok is, amelyek megoldásához rendszerszintű változtatásokra van szükség.

Az Alapítvány nemcsak a véleményekkel, pályázatokkal is segíti a változásokat 

Szeptember 17. a Betegbiztonság Világnapja. Idén a kiemelt téma a biztonságos szülészeti ellátás volt. Ebből az alkalomból az Alapítvány elküldte a kórházigazgatóknak, illetve a döntéshozóknak a szülészeti ellátással kapcsolatos visszajelzéseket, valamint két pályázatot is kiírt az intézmények számára. Az egyik olyan tárgyi eszközök beszerzésére irányult, amelyek hiányára a páciensek hívták fel a figyelmet, míg a másik a szülészeti és újszülött osztályok dolgozóira fókuszált. Utóbbi olyan csoportos tréninget kínál számukra, aminek célja, hogy az egészségügyi szakszemélyzet képzett trénerektől kapjon támogatást a páciensekkel való kommunikációhoz, valamint a tájékoztatás módjainak fejlesztéséhez.

A vélemények alapján kihirdeti az „Év egészségügyi intézményeit”

A jobbulast.info weboldalra beérkezett értékelések alapján az Alapítvány év végén kihirdeti, hogy kik lettek az év egészségügyi intézményei több kategóriában: például a páciensek által legtisztábbnak tartott kórház és szakrendelő, vagy a legjobb tájékoztatást nyújtó szülészeti osztály.

Fontos, hogy minél többen elmondják véleményüket, megosszák tapasztalataikat, mert így kaphatunk minél reálisabb képet az ellátásról és így hívhatjuk fel a figyelmet a problémákra és a fejlesztendő területekre.  Szánjon rá Ön is pár percet és mondja el tapasztalatát a jobbulast.info weboldalon, mert számít az Ön véleménye!